Engels

Wij streven er in ons onderwijs naar kinderen voor te bereiden op de wereld van nu en van de toekomst. We zijn ervan overtuigd dat het voor kinderen heel belangrijk is een van de wereldtalen uitstekend te leren beheersen. We hebben er daarom voor gekozen al vanaf groep 1 kinderen les te geven in de Engelse taal. Het is goed voor de taalontwikkeling als leerlingen al op jonge leeftijd kennismaken met een vreemde taal. Want hoe meer de leerlingen bezig zijn met taal, hoe beter het taalinzicht wordt. Dat heeft ook weer een positief effect op het Nederlands.
Het vak Engels wordt geïntegreerd in de thema's. Dit gaat op een speelse manier. Wanneer de kinderen bijvoorbeeld het thema 'theater' hebben, leren ze Engelse woorden die daarbij horen. Ook zingen ze liedjes en spelen ze spelletjes passend bij het thema. Ons team heeft een speciale opleiding gevolgd in Canterbury om Engels te kunnen geven op de basisschool.